CENNIK – ceny netto / brutto:


Dyski HDD – nośniki wewnętrzne 2,5″ oraz 3,5″, dyski zewnętrzne.

DIAGNOZA HDD

Tryb normalny

7-10 dni roboczych

0 zł*

  • *bezpłatna diagnoza bez użycia części zamiennych.
  • nie dotyczy przypadków logicznych które zawsze są płatne 100zł netto / 123zł brutto
  • zlecenie trafia do kolejki według terminu otrzymania urządzenia
  • proces diagnozy może się wydłużyć jeśli nie posiadamy części (głowic, pcb, korpusu) do diagnozy i koniczny jest jego zakup
  • *Jeśli do diagnozy konieczny jest zakup tzw. dawców możemy prosić o wpłatę przed diagnozą.

Tryb ekspresowy

24/7

800 / 984 zł

  • diagnoza rozpoczyna się niezwłocznie po otrzymaniu nośnika – również w dni wolne oraz poza godzinami pracy
  • wybranie tej opcji oznacza ominięcie kolejki zleceń
  • odzyskiwanie danych trwa bez przerwy do momentu zakończenia procesu
  • opłata jest pobierana przed przystąpieniem do pracy – niezależnie od efektów

Diagnoza poinwazyjna

po ingerencji osób / firm trzecich

500 / 615 zł

  • dyski HDD otwarte poza komorą laminarną
  • dyski noszące ślady kontaminacji, odcisków palców
  • opłata jest pobierana przed przystąpieniem do pracy – niezależnie od efektów

Dyski HDD – uszkodzenia logiczne – odzyskanie danych

Diagnoza

7-10 dni roboczych

100 / 123 zł

  • w przypadkach logicznych diagnoza zawsze płatna
  • zlecenie trafia do kolejki według terminu otrzymania urządzenia

Uszkodzenia logiczne

proste przypadki

od 400 / 492 zł

  • usunięcie folderów / plików
  • sformatowanie dysku bez nadpisywania danych
  • utracona partycja

Uszkodzenia logiczne

trudniejsze przypadki

od 800 / 984 zł

  • reinstalacja systemu
  • szyfrowanie – przy znanym haśle
  • poważne uszkodzenia systemu plików i partycji

Dyski HDD – uszkodzenia mechaniczne – odzyskanie danych

Uszkodzenia łatwe


300-800 / 369-984 zł

  • uszkodzone PCB
  • zablokowane głowice na talerzu – jeśli głowice pozostają sprawne
  • proste przypadki uszkodzenia SA

Uszkodzenia trudniejsze


od 1200 / 1476 zł

  • *większość przypadków to przedział 1500-3000zł netto
  • uszkodzone głowice
  • skomplikowane przypadki uszkodzenia SA
  • z wieloma usterkami

Uszkodzenia trudne


od 2500 / 3075 zł

  • nowsze dyski szczególnie Seagate
    Rosewood,
    M10, M11, M15,
    oraz WD
    Palmer,
    Charger,
    Spyglass
    oraz wszystkie dyski SMR*
  • uszkodzone silniki
  • zabrudzone czy to w wyniku ingerencji osób, firm trzecich czy z uwagi na uszkodzenia mechaniczne
  • kiedy wymagany jest stały nadzór nad zleceniem
*często te dyski da się zrobić taniej jeśli nie są uszkodzone mechanicznie, dla tych rodzin pobieramy zawsze przedpłatę na dawców

Dyski SSD oraz NVMe – mSATA, M.2. PCIe oraz obsługiwane przez komputery Apple

DIAGNOZA SSD, NVMe

Tryb normalny

7-10 dni roboczych

0 zł*

  • *bezpłatnie sprawdzamy możliwość pracy z nośnikiem.
  • nie dotyczy przypadków logicznych które zawsze są płatne 100zł netto / 123zł brutto
  • zlecenie trafia do kolejki według terminu otrzymania urządzenia

Tryb ekspresowy

24/7

800 / 984 zł

  • diagnoza rozpoczyna się niezwłocznie po otrzymaniu nośnika – również w dni wolne oraz poza godzinami pracy
  • wybranie tej opcji oznacza ominięcie kolejki zleceń
  • odzyskiwanie danych trwa bez przerwy do momentu zakończenia procesu
  • opłata jest pobierana przed przystąpieniem do pracy – niezależnie od efektów

Dyski SSD oraz NVMe – odzyskanie danych

Uszkodzenia logiczne

7-10 dni roboczych

od 500 / 615

  • należy liczyć się z faktem, że w dyskach SSD działa funkcja TRIM która usunięte dane zeruje – szanse na ich odzyskanie są bliskie zeru
  • zlecenie trafia do kolejki według terminu otrzymania urządzenia

Uszkodzenia programowe

Dyski SSD

od 1200 / 1476 zł

  • *większość przypadków to przedział 1500-2500zł netto
  • najczęstsze problemy z wykrywaniem nośnika jak SATAFIRM S11
  • cena zależna od ilości danych oraz stopnia degradacji nośnika który wpływa na czas doczytywania danych

Uszkodzenia programowe

Dyski NVMe

od 1500 / 1845 zł

  • *większość przypadków to przedział 2000-3500zł netto
  • błędne wykrywanie nośnika przez BIOS
  • cena zależna od ilości danych oraz stopnia degradacji nośnika który wpływa na czas doczytywania danych

Dlaczego rozbieżności cen są tak duże i z czego one wynikają?
Odzyskiwanie danych w szczególności z nośników uszkodzonych mechanicznie to złożony proces na który składa się: wysłuchanie co klient ma na temat dysku do powiedzenia, jaki jest powód usterki, czy dysk stuka, spadł itd.- jeśli dysk jest po upadku, wydaje dziwne dźwięki to w NASZYM laboratorium pierwszym krokiem jest jego otworzenia i sprawdzenie powierzchni talerzy oraz stanu zespołu głowic pod mikroskopem aby nie zwiększać uszkodzeń nośnika. Jeżeli po sprawdzeniu nośnika w komorze laminarnej okazuje się, że głowice są uszkodzone należy je wymienić. Na koszt poza usługą samego przełożenia głowic oraz skopiowania danych składa się także koszt dawców oraz ich ilość. Często zdarza się, że dysk po wymianie głowicy kopiuje dane z pełną prędkością do pewnego momentu, dysk natrafia na uszkodzenia i głowica umiera. Aby kontynuować proces odzyskiwania w takim wypadku konieczna jest kolejna wymiana głowic i kolejny dawca. Rozbieżności w cenach dysków też są spore starsze sprawne dyski można kupić nawet i po 20-30zł, rzadkie modele ściągane czasem nawet z zagranicy potrafią kosztować duże kwoty. Jeśli dysk oraz głowice nie noszą śladów uszkodzenia lub dysk nie jest po upadku a KLIENT NIE INFORMUJE o jego nieprawidłowej pracy – uruchamiamy nośnik i sprawdzamy co ma nam do zakomunikowania, sprawdzamy moduły serwisowe i ewentualnie je naprawiamy. Jeżeli głowice są sprawne i chcą oddawać dane rozpoczynamy kopiowanie takiego nośnika lub wcześniej zakomunikowanych przez klienta plików – nawet bez wstępnej akceptacji klienta – jeśli klient wyceny nie zaakceptuje jesteśmy najwyżej w plecy z czasem.
Czy dostanę listę plików możliwych do odzyskania i czemu mówicie, że taką listę można otrzymać po odzyskaniu danych a nie przed?
Listę wstępną ukazującą widoczną strukturę plików jeśli uda się ją odczytać – można wysłać zawsze. Na podstawie takiego „zrzutu ekranu” klient może zdecydować lub przypomnieć sobie co mu jest potrzebne i gdzie dane go interesujące były. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników możemy wygenerować listę plików w formie klikanej w której klient sam wybiera interesujące go pliki czy foldery do skopiowania a wynik przekazuje w formie wygenerowanego z programu pliku drogą mailową – taki plik zostaje zaimportowany do programu i kopiujemy tylko to, co faktycznie klient potrzebuje. Skraca to czas potrzebny na skopiowanie nośnika, zmniejsza cenę całej operacji. Aby taka operacja była możliwa MFT (lista plików – taki spis treści) musi być skopiowane.
Lista ostateczna odzyskanych danych zależy od sprawności dysku, uszkodzonych miejsc itp. bez skopiowania danych nie da się powiedzieć czy każdy plik będzie sprawny, czasem wystarczy uszkodzony 1 sektor w zdjęciu czy filmie i będą przekłamania lub takiego pliku nie uda się otworzyć. Dopiero wykonanie 100% kopii posektorowej lub wykopiowanie listy plików ukaże nam ilość poprawnie skopiowanych sektorów oraz ilość błędnych z różnych powodów. Przykładowy wynik kopiowania dysków wygląda następująco:

Dysk po wymianie zespołu głowic kopiuje się z pełną prędkością postanawiamy zrobić pełny obraz.

Dysk skopiowany w 100%

Dysk także po wymianie głowic, kopiuje się ładnie od początku. Podjęto próbę wykonania pełnej kopii dysku.

Niestety w pewnych momentach dysk trafia na problemy. Nie udało się skopiować 934186 sektorów co daje jakieś 456mb z dysku 500GB a to może przełożyć się na bardzo dużą ilość uszkodzonych plików lub tylko kilka w zależności czy były w tych miejscach zawarte dane.

Uszkodzona elektronika, po jej naprawie okazuje się, że dysk kopiuje się z prędkościami 2-20MB/s – danych mamy 186GB po co kopiować puste miejsca i tracić czas?

Skopiowane zaledwie 186GB danych z dysku 750GB uzyskując 100% danych klienta (zero sektorów pominiętych przy kopiowaniu)