CENNIK - ceny netto:

Usługa Szacunkowy koszt Uwagi
Diagnoza w trybie logicznym (usunięte dane, częściowe nadpisanie) 100 zł opłata pobierana niezależnie od wyniku – taka diagnoza jest czasochłonna
Koszt odzyskania danych po usunięciu, utracie partycji lub częściowym nadpisaniu (np. zainstalowanie systemu z recovery) 250-1550 zł koszt uzależniony od złożoności problemu oraz ilości uszkodzonych sektorów
Uszkodzenia oprogramowania dysku (firmware), translatora, modułów 200-1500 zł koszt uzależniony od złożoności problemu
Usługa Szacunkowy koszt Uwagi
Diagnoza w trybie elektronicznym i mechanicznym 0 zł* Szybka diagnoza powodu braku dostępu do danych na podstawie wydawanych przez dysk dźwięków, sprawdzenie strefy serwisowej, inspekcja dysku w komorze laminarnej
Z dysków uszkodzonych elektronicznie 200-800 zł koszt uzależniony od złożoności problemu – często taki dysk nadaje się do ponownego używania
Z dysków uszkodzonych mechanicznie – przyklejone głowice od 500 zł koszt uzależniony od ilości czasu potrzebnego na skopiowanie nośnika, jeśli głowica nie pracuje – koszt jak niżej
Z dysków uszkodzonych mechanicznie – uszkodzone głowice 1000-4550 zł koszt uzależniony od złożoności problemu, kosztów dawców oraz ich ilości
Z dysków z uszkodzonym silnikiem od 1800 zł koszt uzależniony od złożoności problemu, kosztów dawców oraz ich ilości
Z dysków otwieranych w warunkach domowych 2000-8000 zł dyski takie zawsze wymagają dodatkowej pracy jak czyszczenie talerzy oraz wnętrza nośnika
Z dysków otwieranych w innych laboratoriach +500 zł do podstawowej kwoty doliczana jest opłata z tabeli obok jeśli dysk nie nosi śladów uszkodzeń oraz zabrudzeń – tzn. był otworzony w warunkach laboratoryjnych

*nie dotyczy sytuacji, w której aby sprawdzić możliwość odzyskania danych należy podmienić głowicę na nową – koszt uzależniony jest wtedy od kosztu dawcy – jest on uzgadniany z klientem  

<!doctype html>


UsługaSzacunkowy kosztUwagi
Diagnoza w trybie logicznym (usunięte dane, częściowe nadpisanie)100 złopłata pobierana niezależnie od wyniku – taka diagnoza jest czasochłonna
Koszt odzyskania danych po częściowym nadpisaniu (np. zainstalowanie systemu z recovery)250-1250 złkoszt uzależniony od złożoności problemu
Uszkodzenia elektroniczne – kontrolery, uszkodzone elektroniki, zasilanie itp., dyski wykrywane jako SATAFIRMod 700złkoszt uzależniony od złożoności problemu
Za dyski z dużą ilością uszkodzonych sektorów, z komórkami pamięci w kiepskim stanie których kopiowanie trwa nadzwyczaj długo pobierana jest dodatkowa opłata niezależna od powyższychod 200złzależna od ilości faktycznych danych do skopiowania

 

Dlaczego rozbieżności cen są tak duże i z czego one wynikają?

Odzyskiwanie danych w szczególności z nośników uszkodzonych mechanicznie to złożony proces na który składa się:
– wysłuchanie co klient ma na temat dysku do powiedzenia, jaki jest powód usterki, czy dysk stuka, spadł itd.
– jeśli dysk jest po upadku, wydaje dziwne dźwięki to w NASZYM laboratorium pierwszym krokiem jest jego otworzenia i sprawdzenie powierzchni talerzy oraz stanu zespołu głowic pod mikroskopem aby nie zwiększać uszkodzeń nośnika.
 
Jeżeli po sprawdzeniu nośnika w komorze laminarnej okazuje się, że głowice są uszkodzone należy je wymienić. Na koszt poza usługą samego przełożenia głowic oraz skopiowania danych składa się także koszt dawców oraz ich ilość. Często zdarza się, że dysk po wymianie głowicy kopiuje dane z pełną prędkością do pewnego momentu, dysk natrafia na uszkodzenia i głowica umiera. Aby kontynuować proces odzyskiwania w takim wypadku konieczna jest kolejna wymiana głowic i kolejny dawca. Rozbieżności w cenach dysków też są spore starsze sprawne dyski można kupić nawet i po 20-30zł, rzadkie modele ściągane czasem nawet z zagranicy potrafią kosztować duże kwoty.
 
Jeśli dysk oraz głowice nie noszą śladów uszkodzenia lub dysk nie jest po upadku a KLIENT NIE INFORMUJE o jego nieprawidłowej pracy – uruchamiamy nośnik i sprawdzamy co ma nam do zakomunikowania, sprawdzamy moduły serwisowe i ewentualnie je naprawiamy. Jeżeli głowice są sprawne i chcą oddawać dane rozpoczynamy kopiowanie takiego nośnika lub wcześniej zakomunikowanych przez klienta plików – nawet bez wstępnej akceptacji klienta – jeśli klient wyceny nie zaakceptuje jesteśmy najwyżej w plecy z czasem.

Czy dostanę listę plików możliwych do odzyskania i czemu mówicie, że taką listę można otrzymać po odzyskaniu danych a nie przed?

Listę wstępną ukazującą widoczną strukturę plików jeśli uda się ją odczytać – można wysłać zawsze. Na podstawie takiego „zrzutu ekranu” klient może zdecydować lub przypomnieć sobie co mu jest potrzebne i gdzie dane go interesujące były. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników możemy wygenerować listę plików w formie klikanej w której klient sam wybiera interesujące go pliki czy foldery do skopiowania a wynik przekazuje w formie wygenerowanego z programu pliku drogą mailową.

Lista ostateczna odzyskanych danych zależy od sprawności dysku, uszkodzonych miejsc itp. bez skopiowania danych nie da się powiedzieć czy każdy plik będzie sprawny, czasem wystarczy uszkodzony 1 sektor w zdjęciu czy filmie i będą przekłamania lub takiego pliku nie uda się otworzyć. Dopiero wykonanie 100% kopii posektorowej lub wykopiowanie listy plików ukaże nam ilość poprawnie skopiowanych sektorów oraz ilość błędnych z różnych powodów. Przykładowy wynik kopiowania dysków wygląda następująco:

Dysk po wymianie zespołu głowic kopuje się z pełną prędkością postanawiamy zrobić pełny obraz.

Dysk skopiowany w 100%






Dysk także po wymianie głowic, kopiuje się ładnie od początku. Podjęto próbę wykonania pełnej kopii dysku.


Niestety w pewnych momentach dysk trafia na problemy. Nie udało się skopiować 934186 sektorów co daje jakieś 456mb z dysku 500GB a to może przełożyć się na bardzo dużą ilość uszkodzonych plików lub tylko kilka w zależności czy były w tych miejscach zawarte dane.
Uszkodzona elektronika, po jej naprawie okazuje się, że dysk kopiuje się z prędkościami 2-20MB/s - danych mamy 186GB po co kopiować puste miejsca i tracić czas?

Skopiowane zaledwie 186GB danych z dysku 750GB uzyskując 100% danych klienta (zero sektorów pominiętych przy kopiowaniu)